Intelektualno lastnino se splača zaščititi, saj lahko predstavlja odločilno konkurenčno prednost. Poleg tega so kršitve dokaj pogoste, saj na konkurenčnem trgu ne manjka priložnosti za zlorabo najrazličnejših vsebin, ki lahko pomagajo pri poslovanju. Proti temu tveganju se lahko borimo le z dobro pravno podlago, ki jo zagotovijo postopki zaščite intelektualne lastnine.
Blagovna znamka
Najpogostejša oblika zaščite intelektualne lastnine je blagovna znamka, ki pokriva dokaj široko področje grafičnih podob, simbolov in drugih prepoznavnih znakov. Obseg je le v grobem določen, tako da je možno zaščititi tudi določene barvne kombinacije, napise in slogane, tudi zvočni zapis. V vsakem primeru je cilj ta, da si zagotovimo ekskluzivno pravico do uporabe teh vsebin. Blagovna znamka je vezana na konkretne vsebine, hkrati pa velja le v tistih segmentih, v katerih je prijavljena – vezana je torej na točno določene izdelke ali storitve oziroma na podjetje, ki deluje v točno določeni panogi. Zunaj tega segmenta zaščita ne velja. Enako je pri geografski zaščiti, blagovna znamka velja le na področju, ki ga izberemo pri registraciji znamke.
Patent
Druga priljubljena oblika zaščite intelektualne lastnine je patent. Prijava patenta je prav tako dokaj enostaven postopek, razlika pa je v tem, da ta oblika zaščite pokriva izume in domislice, ki jih je pogosto veliko težje opredeliti na papirju. Prijava patenta mora že vključevati zelo natančen opis funkcionalnosti in konkretne aplikacije izuma, priporočljivo je pripraviti tudi prototip. S tem je lahko postopek nekoliko bolj zapleten, pa tudi dražji, če ne uspemo že s prvo prijavo prepričati komisije. Hitro lahko pride do kakšnih pomanjkljivosti, ki so krive za zavrnitev prijave, zato se splača k temu postopku pristopiti zelo premišljeno. Pogosto je prijava patenta odgovornost patentnega zastopnika, ki vodi vse zahtevane postopke in tudi kasneje skrbi za optimalen izkoristek zaščite, ki jo ta oblika ponuja. Patentni zastopnik je priporočljiv tudi za manjša podjetja in enostavnejše izume.